معرفی

خمیر فلکس استیل اولین و تنها فلکس استنلس استیل در ایران می باشد که توسط شرکت دانش بنیان بهسازان پوشش آتروپات طراحی و تولید شده است. J14 نوع خاص از فلکس استنلس استیل می باشد. این نوع فلکس برای لحیم کاری استنلس استیل های گرید 300 طراحی و تولید شده است. فرمولاسیون خاص این محصول قابلیت های منحصربفردی برای این نوع محصول بوجود آورده است. J14 لحیم کاری راحتی برای قطعات استنلس استیل بهمراه دارد.

و اما چرا از این محصول جدید استفاده کنید؟

اصلا چه مزیتی برای شما دارد؟

خمیری بودن J14 

اغلب به دلیل مواد تشکیل دهنده برای ساخت این طبقه از محصول شکل فلکس بصورت مایع می باشد. اما مایع بودن محصول در این طبقه بندی باعث ایجاد برخی معایب در حین کار می شود. از جمله می توان به افادن بطری محصول و جاری شدن آن در صورت عدم بسته بودن درب بطری می باشد. یا در برخی موارد در هنگام استفاده به یکباره مقدار زیادی از فلکس در محل جاری و باعث سرایت به نقاط دیگر می شود و خیلی از موارد دیگر که در حین کار می تواند رخ دهد. 

نوع بسته بندی

علی رغم مایع فلکس که درون بطری بسته بندی می شود؛ J14 به خاطر حالت خمیری درون سرنگ می تواند قرار بگیرد. تا هم از نظر کاربرد راحتر باشد و هم از نظر حمل و نقل. 

فلکس سبز چیه؟!

حفظ سلامتی و ایمنی در حین کار با هر محصول برای هر تولید کننده در اولویت قرار داره و ما هم از این حیث مستثنا نیستیم. ما به دنبال حفظ سلامتی مصرف کننده و راحتی استفاده از محصول همیشه در تلاش هستیم تا محصولی مطابق با استاندارد های ایمنی و بهداشت را برای مشتریان خود تولید نماییم. به همین خاطر J14 برای حفظ سلامتی و راحتی استفاده در شرکت بهسازان پوشش آتروپات تهیه و تولید شده است. چراکه از مواد سمی و هالوژنه در این محصول استفاده نشده و همچنین در حین کار فاقد بوی تند و زننده است. همچنین در صورت تماس با پوست اثر آنی نداشته و به راحتی قابلیت جذب شدن توسط پوست را ندارد.

پایداری بیشتر

تبخیر شدن آنی در حین حرارت دیدن فلکس های رایج برای استنلس استیل مساله ای است که باعث بی اثر شدن آن در حین استفاده می شود.  J14 به دلیل داشتن حالت خمیری پایداری حرارتی بالاتری نسبت به مایع فلکس های در این رده دارند. بنابراین این امکان برای مانور بهتر کاربر را فراهم می آورد. 

ابزار مورد نیاز

شما می توانید با توجه به نوع آلیاژ استنلس استیل، ضخامت و نوع تولید از هویه های الکترونیکی، صنعتی یا تبری، هیتر و حوضچه قلع برای انجام عملیات لحیم کاری استفاده نماید. آشنایی با هویه های صنعتی را اینجا ببینید.

سیم لحیم مناسب 

برای این منظور شما می توانید از سیم لحیم های رایج در بازار استفاده کنید. البته که هر چقدر درصد قلع بیشتر باشد لحیم پذیری راحتر انجام می شود. همچنین به منظور اهدافی که نیاز به استحکام دارد می توانید از آلیاژ مخصوصی که برای این منظور توسط شرکت بهسازان پوشش آتروپات طراحی شده نیز استفاده کنید. برای تهیه این نوع آلیاژ به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

روش لحیم کاری

پس از تمیز کردن سطح از هر نوع آلودگی سطحی؛ زبری حداقلی را برای سطح مورد نظر ایجاد نمایید. محل و سیم لحیم را به J14 آغشته نمایید. سپس با یک هویه مناسب که توان کافی برای رساندن حرارت داشته باشد محل را لحیم کاری کنید تا زمانی که آلیاژ لحیم سطح را پوشش دهد.

پس از لحیم کاری

حتما دقت داشته باشید که پس از لحیم کاری این سطوح، حتما توسط احیا کننده تولید خود شرکت برای حذف و شستوشو استفاده نمایید تا در اثر گذر زمان محل لحیم کاری دچار پوسیدگی نگردد. همچنین از بکار بردن این محصول برای قطعات الکترونیکی خوداری و در صورت استفاده دقت شود که محل از پسماند فلکس کاملا تمیز شود.

نکات ایمنی بهداشت

بطور کلی فلکس ها به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی و غیرآلی در اثر حرارت، بخارات و دود از خود متصاعد می کنند که بایستی از وسایل تنفسی مناسبی برای این منظور استفاده نمود. بعلاوه در هنگام کار با فلکس ها هر چند کوتاه، از وسایل حفاظت فردی مناسبی همچون ماسک تنفسی، شیلد یا عینک شفاف، دستکش و لباس کار استفاده نمایید. سعی کنید حداقل تماس را با فلکس لحیم کاری داشته باشید چرا که برای انسان ماهیت خورندگی دارند. پس از استفاده نیز درب ظرف را کاملا بسته و در جای خنک و بدور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود. لازم به ذکر است از رها کردن مواد فلکس در محیط زیست جدا خوداری کنید تا باعث بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نشود.

چطوری ربوآ 12 را تهیه کنید؟؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پیمان لحیم این محصول را بصورت اینترنتی خرید نمایید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *