فلزات پایه نیکل کاربرد گسترده ای در صنایعی همچون هوا فضا، نفت و گاز و توربین های تولید برق دارند. لذا جهت جوشکاریی بایستی از مواد مصرفی مناسب برای عملیات جوشکاری ( اتصال دهی و پوشش دهی) آن ها استفاده نمود. از جمله این مواد می توان به دو نوع FM60 & FM61 ساخت شرکت آمریکایی اسپشیال متالز آمریکا می باشد اشاره نمود. که در زیر به آنها پرداخته می شود.

FM61: این نوع فیلر برای جوشکاری با فرآیند تیگ و زیرپودری توسط شرکت اسپشیال متالز آمریکا طراحی و تولید می شود.این نوع از مواد مصرفی آلیاژهای پایه نیکل حاوی 93 درصد نیکل می باشند  ازجمله انواع آلیاژ 200 و 201 را می توان توسط این نوع آلیاژ مصرفی جوشکاری نمود. همچنین از این آلیاژ جهت عملیات پوشش دهی انواع فولاد می توان استفاده نمود. به دلیل واکنش تیتانیوم با کربن سطح کربن آزاد و فعال پایین قرار گرفته و همین امرباعث شده تا برای جوشکاری آلیاژ نیکل 201 مورد استفاده قرار گیرد. فلز جوش حاصل از این نوع آلیاژ مقاومت خوبی نسبت به محیط های آلکیدی دارد. بعلاوه از این نوع آلیاژ برای جوشکاری غیر مشابه نیکل 200 و 201 به انواع استنلس استیل، کربن استیل، اینکونل، اینکولوی، مس نیکل و آلیاژهای مونل استفاده می شود.

FM60: این کد از آلیاژهای پایه نیکل ساخت شرکت آمریکایی اسپشیال متالز برای سه فرآینئد تیگ، میگ مگ و زیرپودری تولید می شود. این نوع فیلر که حاوی 62 الی 69 درصد نیکل ودر حدود 26 درصد مس می باشد برای جوشکاری آلیاژهای همچون مونل 400، 404 و K500 کاربرد دارد. بعلاوه از این آلیاژ جهت لایه دهی فولاد توسط فرآیند میگ و زیرپودری استفاده می شود. برای جوشکاری های خاص با فرآیند میگ  FM60 به عنوان لایه میانی توصیه می شود. این نوع آلیاژ خواص مشابه آلیاژ مونل 400 دارد.  از جمله خصوصیات بارز آین آلیاژ استحکام و مقاومت به خوردگی عالی در محیط های دریایی، نمکی و اسیدی  اشاره نمود. همچنین این آلیاز غیرقابل عملیات پیر سختی است. 

در پایان از شما دعوت می شود برای تهیه  با کلیک بروی  فروشگاه از این  محصول بازدید. فرمایید.

دیدگاه ها غیر فعالند