معرفی

صنایع مختلف برای دستیابی به اهداف مختلف حین تولید و یا بکارگیری قطعات آلومینیوم، این فلز را توسط عناصر مختلف آلیاژسازی می کنند. اما این آلیاژسازی در نهایت منجر به افت خواص اتصال دهی از نوع لحیم کاری می شود. از طرفی آلومینیوم با تشکیل لایه اکسیدی قوی مانع از لحیم کاری مطلوب می شود. همچنین با افزایش ضخامت قطعه و افزایش اتلاف حرارتی مساله افت لحیم پذیری دوچندان می شود.

اما برای لحیم کاری قطعات آلومینیومی با ضخامت بالا ازچه فلکسی باید استفاده نمود.

ربوآ پلاس R24 يك محصول منحصر به فرد است و برای لحيم كاري آلومينيوم بكار مي رود. به دليل حضور لايه اكسيدي چسبنده به سطح آلومينيوم اتصال دهي اين فلز با روش هاي ذوبي به سختي انجام مي پذيرد. براي اين منظور بايستي اين لايه اكسيدي حذف شود. ربوآ پلاس مي تواند باعث جذب قلع توسط سطح آلومينيوم در هنگام لحيم كاري شود.

کاربرد R24

ربوآ 24 به شماره فنی R24 دارای فرمولاسیونی خاص برای لحیم کاری برای ضخامت های بالای آلومینیوم مانند لوله های آلومینیومی استفاده شده در یخچال و اجاق گازهای خانگی، کاربرد دارد. 

دیگر کاربردها

ربوآ 24 برای  لحیم کاری قطعات ضخیم و یا دارای سطح مقطع گرد که بایستی از شعله بوتانی یا منبع حرارتی قوی استفاده شود نیز مناسب می باشد.همچنین بهتر است برای کانکشن های سیم به سیم یا سیم به مدار از R24 استفاده شود. همچنین برای اتصال غیر همجنس مس- آلومینیوم و یا استیل به آلومینیوم نیز از ربوآ 24 استفاده نمایید.  برای کسب اطلاعات بیشتر  مقاله لحیم کاری آلومینیوم را اینجا مطالعه نمایید. 

ابزار مورد نیاز

برای کار با این محصول شما می توانید از هویه های صنعتی یا چکشی، وان قلع و شعله بوتانی استفاده نموده و قطعات ضخیم را لحیم کاری نمایید. برای اطلع بیشتر از هویه های صنعتی می توانید مقاله آشنایی با انواع هویه صنعتی را اینجا بخوانید. 

سیم لحیم مناسب

بطور کلی برای لحیم کاری آلومینیوم نیز می توان از آلیاژهای لحیم کاری مرسوم در بازار استفاده نمود. اما به دلیل دمای بالاتری که برای لحیم کاری ضخامت های بالای آلومینیوم بایستی استفاده نمود بهتر است از آلیاژ مخصوص به این کار استفاده نمود. برای تهیه این محصول به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید. 

روش لحیم کاری 

برای لحیم کاری قطعات ضخیم آلومینیومی مثل لوله و ورق آلومینیومی بهتر است مراحل زیر دنبال شود

  1. ابتدا سطح آلومینیوم از هر نوع آلودگی تمیز شود.
  2. سطح آلومینیوم حداکثر صاف بود را داشته باشد و ترجیحا اچ شود.
  3. از یک منبع حرارتی قوی مثل هویه صنعتی با توان بالاتر از 100 وات استفاده کنید.
  4. سطح کار را و سیم لحیم را با مایع فلکس R24 تر کنید.
  5. منبع حرارتی را در محل مورد نظر قرار دهید تا لحیم سطح کار را پوشش و پر نماید.
  6. پسماند فلکس را توسط آب گرم و یا الکل کاملا بشویید. 

پس از لحیم کاری

حتما دقت داشته باشید که پس از لحیم کاری این سطوح، حتما توسط احیا کننده تولید خود شرکت برای حذف و شستوشو استفاده نمایید تا در اثر گذر زمان محل لحیم کاری دچار پوسیدگی نگردد. همچنین از بکار بردن این محصول برای قطعات الکترونیکی خوداری و در صورت استفاده دقت شود که محل از پسماند فلکس کاملا تمیز شود.

نکات ایمنی بهداشت

بطور کلی فلکس ها به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی و غیرآلی در اثر حرارت، بخارات و دود از خود متصاعد می کنند که بایستی از وسایل تنفسی مناسبی برای این منظور استفاده نمود. بعلاوه در هنگام کار با فلکس ها هر چند کوتاه، از وسایل حفاظت فردی مناسبی همچون ماسک تنفسی، شیلد یا عینک شفاف، دستکش و لباس کار استفاده نمایید. سعی کنید حداقل تماس را با فلکس لحیم کاری داشته باشید چرا که برای انسان ماهیت خورندگی دارند. پس از استفاده نیز درب ظرف را کاملا بسته و در جای خنک و بدور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود. لازم به ذکر است از رها کردن مواد فلکس در محیط زیست جدا خوداری کنید تا باعث بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نشود.

چطوری ربوآ 24 را  تهیه کنید؟؟

شما می توانید با مراجعه به قسمت تماس با ما و ارتباط با کارشناس فروش سفارش خودتون رو ثبت کنید تا مراحل خرید و ارسال رو همکاران ما در قسمت فروش انجام دهند.

بسته بندی محصول 

ربوآ 24 در حجم 250 سی سی درون بطریهای پت با درب پیچی آب بند ارایه می شود. شما می توانید حجم در خواستی خود با توجه به این بسته بندی ها ثبت سفارش و دریافت نمایید. 

برای کسب اطلاعات فنی پیرامون کاربرد و نحوه استفاده دیتا شیت محصول را از لینک زیر دریافت نمایید.

برای مشاهده ویدیو برروی تصویر کلیک نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *