معرفی

خانواده فولادهای زنگ نزن طیف گسترده ای دارند. این گستردگی به دلیل کاربردهای متنوعی که برای فولادهای زنگ نزن تعریف می شود، توسعه یافته است. برای دست یابی به اهداف مورد نظر برای فولاد زنگ نزن در صنعت کارهای آلیاژ سازی متنوعی روی این نوع آلیاژها انجام می شود. بر همین اساس خواص لحیم پذیری فوق العاده ضعیفی را از خود نشان می دهند. این مانع با تغییر مقطع فولاد زنگ نزن به شکل گرد تشدید می شود.بعنوان مثال لحیم کردن آلیاژهای نایتبنول و کروم بالا مشکل می باشد بخصوص زمانی که این نوع آلیاژها به شکل سیم تولید شده باشند.

اما چاره کار برای لحیم کاری این نوع از آلیاژهای فولاد چیست؟

به دليل عومل مختلفی همچون تشكيل لايه اكسيدي متخلخل كروم، عناصر آلیاژی و گرد و نازک بودن مقطع این نوع فولادها، اتصال دهي توسط فرآیند لحيم كاري با مشكل مواجه مي شود.

ربوآ R11 مي تواند با حذف لايه اكسيدي و فراهم كردن سطحي مناسب باعث جذب آلياژ قلع توسط سطح آلياژ شود. ربوآ R11 يك محصول منحصر به فرد بوده و براي لحيم كاري استنلس استيل هاي گريد  316 / 316L و آلياژ هاي پايه نيكل طراحی و تولید شده است.

برای چه سطوحی کاربرد دارد؟

ربوآ R11 برای فولاد های زنگ نزن کروم بالا، سوپر آلیاژها و مقاطع نازک سیمی شکل طراحی شده

دیگر کاربردها…

ربوآ 11 با داشتن فرمولاسیون خاص بویژه برای سطوح سیمی شکل و نازک که لحیم پذیری سختی دارند طراحی شده است.

چه ابزاری نیاز است؟

برای لحیم کاری صنعتی شما نیازمند هویه های صنعتی یا اصظلاحا چکشی می باشد. همچنین می توانید مقاله در این ضمینه را اینجا مطالعه نمایید.

چه سیم لحیمی نیاز است؟

عموما برای لحیم کاری این نوع آلیاژها، سیم  و یا شمش های لحیم  رایج در بازار را می توان برای این منظور استفاده نمود. همچنین برای افزایش استحکام شما می توانید از سیم لحیم حاوی نقره نیز استفاده نمایید. برای تهیه  سیم لحیم نقره اینجا با ما در تماس باشید.

چطوری لحیم کاری کنید؟

همانطور که گفته شده پس از آماده سازی ابزار و مواد لازم سطح مورد نظر را تمیز یا اچ کنید(اچ را اینجا مطالعه کنید) سپس با آغشته کردن سیم لحیم و سطح مورد نظر به فلکس ربوآ 11، توسط منبع حرارتی عملیات لحیم کاری را انجام دهید. ضمنا پس از عملیات لحیم کاری موضع لحیم شده را بخوبی شستو شو دهید. 

برای آشنایی بهتر ویدیو مربوط به تکنیک ها و نکات لحیم کاری را اینجا ببینید.

پس از لحیم کاری

حتما دقت داشته باشید که پس از لحیم کاری این سطوح، حتما توسط احیا کننده تولید خود شرکت برای حذف و شستوشو استفاده نمایید تا در اثر گذر زمان محل لحیم کاری دچار پوسیدگی نگردد. همچنین از بکار بردن این محصول برای قطعات الکترونیکی خوداری و در صورت استفاده دقت شود که محل از پسماند فلکس کاملا تمیز شود.

نکات ایمنی بهداشت

بطور کلی فلکس ها به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی و غیرآلی در اثر حرارت، بخارات و دود از خود متصاعد می کنند که بایستی از وسایل تنفسی مناسبی برای این منظور استفاده نمود. بعلاوه در هنگام کار با فلکس ها هر چند کوتاه، از وسایل حفاظت فردی مناسبی همچون ماسک تنفسی، شیلد یا عینک شفاف، دستکش و لباس کار استفاده نمایید. سعی کنید حداقل تماس را با فلکس لحیم کاری داشته باشید چرا که برای انسان ماهیت خورندگی دارند. پس از استفاده نیز درب ظرف را کاملا بسته و در جای خنک و بدور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود. لازم به ذکر است از رها کردن مواد فلکس در محیط زیست جدا خوداری کنید تا باعث بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نشود.

چطوری ربوآ11 رو تهیه کنید؟

شما می توانید با مراجعه به قسمت تماس با ما و ارتباط با کارشناسان شرکت، سفارش خود را ثبت و تایید کنید.پس از این مرحله سفارش شما از طریق پست یا تیپاکس ارسال می شود.

بسته بندی محصول چطوریه؟

این محصول در حجم های 30 میلی لیتر به بازار عرضه می شود و با توجه به نیاز شما قابل سفارش می باشد.

جهت کسب اطلاعات فنی در مورد کاربرد و نحوه استفاده دیتا شیت فنی محصول را از لینک زیر دریافت نمایید.

 

جهت مشاهده ویدیو برروی تصویر کیلیک نمایید.

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *