معرفی

آلومینیوم از جمله فلزات اکتیو بشمار می رود وبخاطر خصوصیات فیزیکی خاص، کاربردهای گسترده ای دارد. از جمله خصوصیات منحصربفرداین فلز مقاومت به خوردگی بالای آن نسبت به محیط های خورنده می باشد. مقاومت به خوردگی این فلز به دلیل تشکیل لایه بسیار نازک اکسید آلومینیوم روی سطح می باشد. اما این فلز با این خصوصیت عالی، باعث شده تا در صنایع الکترونیکی یا هر صنعت دیگری که نیاز به اتصال دهی داشته باشد، محدود و با مساله اتصال دهی مشکل داشته باشد و به همین علت کاربرد نداشته باشد یا توسط دیگر فرایند های اتصال دهی (در صورت امکان) این مشکل را برطرف نمایند.

اما چطور می توانیم این فلز نجیب را با این خصوصیات خوب به روش لحیم کاری مورد استفاده قرار دهیم؟؟

شما می توانید با استفاده از ربوآ 12 یا R12 این فلز نجیب را به راحتی لحیم کاری کنید.

کاربرد R12

به منظور لحیم کاری سطوح آلومینیومی همچون سیم و فویل و بطور کلی آلیاژهای سری 1000 می توانید از ربوآ 12 استفاده کنید.

دیگر کاربردها

در صنایعی  تولیدی- الکترونیکیی، که از حوضچه قلع جهت قلع اندود کردن سر سیم ها استفاده می شود این محصول می تواند کاربرد داشته باشد. بطوری که با آغشته کردن سیم به مایع فلکس و فروبردن در حمام قلع سیم مورد نظر قلع را به خود جذب می نماید. نکات لحیم کاری آلومینیوم را اینجا ببینید.

ابزار مورد نیاز

شما می توانید با توجه به نوع آلیاژ آلومینیوم، ضخامت و نوع تولید از هویه های الکترونیکی، صنعتی یا تبری، هیتر و حوضچه قلع برای انجام عملیات لحیم کاری استفاده نماید. آشنایی با هویه های صنعتی را اینجا ببینید.

سیم لحیم مناسب 

برای این منظور شما می توانید از سیم لحیم های رایج در بازار استفاده کنید. البته که هر چقدر درصد قلع بیشتر باشد لحیم پذیری راحتر انجام می شود. همچنین به منظور اهدافی که نیاز به استحکام دارد می توانید از آلیاژ مخصوصی که برای این منظور توسط شرکت بهسازان پوشش آتروپات طراحی شده نیز استفاده کنید. برای تهیه این نوع آلیاژ به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

روش لحیم کاری

پس از تمیز کردن سطح از هر نوع آلودگی سطحی زبری حداقلی را برای سطح مورد نظر ایجاد نمایید. محل و سیم لحیم را به مایع فلکس ربوآ 12 تر نمایید. سپس با یک هویه مناسب که توان کافی برای رساندن حرارت داشته باشد محل را لحیم کاری کنید تا زمانی که آلیاژ لحیم سطح را پوشش دهد. اینجا عملیات لحیم کاری سیم آلومینیوم را مشاهده کنید.

پس از لحیم کاری

حتما دقت داشته باشید که پس از لحیم کاری این سطوح، حتما توسط احیا کننده تولید خود شرکت برای حذف و شستوشو استفاده نمایید تا در اثر گذر زمان محل لحیم کاری دچار پوسیدگی نگردد. همچنین از بکار بردن این محصول برای قطعات الکترونیکی خوداری و در صورت استفاده دقت شود که محل از پسماند فلکس کاملا تمیز شود.

نکات ایمنی بهداشت

بطور کلی فلکس ها به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی و غیرآلی در اثر حرارت، بخارات و دود از خود متصاعد می کنند که بایستی از وسایل تنفسی مناسبی برای این منظور استفاده نمود. بعلاوه در هنگام کار با فلکس ها هر چند کوتاه، از وسایل حفاظت فردی مناسبی همچون ماسک تنفسی، شیلد یا عینک شفاف، دستکش و لباس کار استفاده نمایید. سعی کنید حداقل تماس را با فلکس لحیم کاری داشته باشید چرا که برای انسان ماهیت خورندگی دارند. پس از استفاده نیز درب ظرف را کاملا بسته و در جای خنک و بدور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود. لازم به ذکر است از رها کردن مواد فلکس در محیط زیست جدا خوداری کنید تا باعث بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نشود.

چطوری ربوآ 12 را تهیه کنید؟؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پیمان لحیم این محصول را بصورت اینترنتی خرید نمایید. 

بسته بندی محصول 

ربوآ 12 در دو حجم 30 و 250 سی سی درون بطریهای پت با درب پیچی آب بند ارایه می شود. شما می توانید حجم در خواستی خود با توجه به این بسته بندی ها ثبت سفارش و دریافت نمایید.

همچنین برای دریافت اطلاعات فنی از نحوه کاربرد و استفاده می توانید دیتا شیت فنی محصول را از لینک زیر دریافت نمایید.

جهت مشاهده ویدیو محصول برروی تصویر کلیک نمایید.

 

2 دیدگاه ها

  • سلام وقت شما بخیر ایا از این محصول برای لحیم سیم مسی به آلومینیوم هم میشه استفاده کرد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • ضمن سلام و وقت بخیر به شما
      بله شما از این محصول میتوانید برای اتصال(سیم) مس به آلومینیوم و استیل به آلومینیوم نیز استفاده نمایید.
      با سپاس
      روابط عمومی شرکت بهسازان پوشش آتروپات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *