معرفی:

استنلس استیل از جمله فلزات اکتیو با لحیم پذیری ضعیف می باشد. حتما شما نیز برای لحیم کاری این نوع آلیاژ دچار مشکل شده و باعث هدر رفت پول،زمان، انرژی و حتی خراب شدن قطعات مورد نظر شده باشد. شاید هم از روش های غیر مرسوم مکانیکی نیز برای این کار استفاده کرده باشید و نتایج ضعیفی هم گرفته اید. استنلس به دلیل لایه اکسیدی چسبنده و متخلخلی که دارد مانع از انجام لحیم پذیری مطلوب می شود.

بله… این امکان وجود دارد به شرطی که از مواد لحیم کاری مناسبی برای این منظور استفاده کنید.

ربوآ 10 یا شماره فنی R10 محصولی از شرکت بهسازان پوشش آتروپات می باشد که تحت نام تجاری پیمان پوشش این شرایط را فراهم می کند تا شما بتوانید سطوح استنلس را به راحتی لحیم کاری نمایید.

R10 برای چه سطوحی مناسب است؟

همانطور که گفتیم استنلس از لحیم پذیری ضعیفی برخوردار می باشد. بعلاوه این نوع آلیاژ از تنوع زیادی  برخوردار است. ربوآ 10  برای آن دسته از استنلس هایی که درصد کروم پایینی دارند مثل ظروف آشپزخانه و زیورآلات مناسب می باشد.

آیا شماره فنی ربوآ10 برای دیگر سطوح نیز کاربرد دارد؟

البته که سطوحی همچون گالوانیزه و کروماته نیز از این قائده مستثنا نبوده و از لحیم پذیری ضعیفی برخوردا هستند. شماره فنی ربوآ10 به شما کمک می کند تا به راحتی این سطوح را لحیم کاری کنید.

چه ابزاری نیاز است؟

شما با توجه به نوع فعالیت و ابعاد قطعات می توانید از هویه های ساده، هویه های صنعتی یا اصطلاحا چکشی و حتی اگر مهارت بالا و دسترسی دارید از شعله بوتانی برای لحیم کاری استفاده نمایید.

 از چه سیم لحیمی می توان استفاده نمود؟

شما برای لحیم کاری می توانید از هر نوع آلیاژ قلع استفاده نمایید. این مورد بستگی به شرایط بهربرداری از قطعه دارد. شما می توانید از سیم لحیم های رایج در بازار نیز استفاده نمایید. البته توجه داشته باشد که هر چقدر درصد قلع بیشتر باشد لحیم کاری بهتر و اگر کمتر باشد، محل اتصال استحکام بیشتری دارد.

اما چطور لحیم کاری کنید؟

توجه داشته باشید که لحیم کاری صنعتی مثل لحیکاری استنلس استیل و باقی موارد از شرایط خاصی برخوردار است و با لحیم کاری معمولی متفاوت است. برای لحیم کاری استنلس، سطوح کروماته و گالوانیزه بهتر است ابتدا محل از آلودگی تمیز شود سپس محل مورد نظر را، توسط گوش پاک کن یا پنبه یا قلم مو به مقداری از فلکس ربوآ10 آغشته نمایید. همچنین می توانید سیم لحیم را نیز به فلکس آغشته نمایید. با نزدیک کردن منبع حرارتی به موضع لحیم کاری، اتصال ، سطح مورد نظر را لحیم کاری نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون لحیم کاری می توانید مقالات مربوط به لحیم کاری را مطالعه نمایید. 

پس از لحیم کاری

حتما دقت داشته باشید که پس از لحیم کاری این سطوح، حتما توسط احیا کننده تولید خود شرکت برای حذف و سشتوشو استفاده نمایید تا در اثر گذر زمان محل لحیم کاری دچار پوسیدگی نگردد. همچنین از بکار بردن این محصول برای قطعات الکترونیکی خوداری و در صورت استفاده دقت شود که محل از پسماند فلکس کاملا تمیز شود.

نکات ایمنی بهداشت

بطور کلی فلکس ها به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی و غیرآلی در اثر حرارت، بخارات و دود از خود متصاعد می کنند که بایستی از وسایل تنفسی مناسبی برای این منظور استفاده نمود. بعلاوه در هنگام کار با فلکس ها هر چند کوتاه، از وسایل حفاظت فردی مناسبی همچون ماسک تنفسی، شیلد یا عینک شفاف، دستکش و لباس کار استفاده نمایید. سعی کنید حداقل تماس را با فلکس لحیم کاری داشته باشید چرا که برای انسان ماهیت خورندگی دارند. پس از استفاده نیز درب ظرف را کاملا بسته و در جای خنک و بدور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود. لازم به ذکر است از رها کردن مواد فلکس در محیط زیست جدا خوداری کنید تا باعث بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نشود. 

ربوآ 10 از کجا تهیه کنید؟

شما همچنین می توانید این محصول را بصورت آنلاین از فروشگاه پیمان لحیم نیز تهیه کنید. 

بسته بندی محصول به چه صورتی هست؟

بسته بندی این محصول بطری های پت 30 و 250 میلی لیتری می باشد که بستگی به حجم شما قابل سفارش و ارسال می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید دیتا شیت این محصول را از لینک زیر دریافت نمایید.

 

برای مشاهده ویدیو روی تصویر کلیک نمایید.

 

2 دیدگاه ها

  • سلام خوبین شما
    لطفا راهنمایی کنید که از این محصول برای اتصال استیل به آلومینیوم هم میشه استفاده کرد؟

    • با سلام به شما همراه گرامی
      بله از این محصول برای لحیم استیل به آلومینیوم هم می توانید استفاده کنید.
      سپاس از همراهی شما
      پیمان پوشش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *